poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Moje doswiadczenia z zakupow on-line. Te mniej pozytywne.

Jak wiecie jestem zdecydowana zwolenniczka robienia zakupow przez internet. To metoda zakupow, ktora oszczedza nam czas i pieniadze. Dodatkowo nie jestesmy skazani na robienie zakupow tam "gdzie blizej" tylko tam gdzie taniej : )
Oczywiscie robiac zakupy on-line zdazaja sie i nieprzyjemne sytuacje.

 Przez caly czas namawiam Was, drodzy czytelnicy, do robienia zakupow przez internet a dzisiaj podziele sie z Wami moimi niezbyt pozytywnymi doswiadczeniami, chociaz niektore, jak nie wiekszosc, zakonczyly sie pomyslnie. Kupowanie przez internet oszczedza nasz czas i pieniadze ale czasami moze nas kosztowac nerwy, czas i ... pieniadze. Na szczescie udalo mi sie pomyslnie rozwiazac wszystkie "nieudane" zakupy.

Jezeli szukasz taniego telefonu na abonament lub karte SIM, wyszukaj dla siebie najlepsza oferte poprzez wyszukiwarki cenowe: http://panidomutelefonyuk.blogspot.co.uk/2012/11/porownywarki-cenowe-abonamentow-i-kart.html

ZAKUPY NA AMAZON:
Dosyc czesto robie zakupy na  www.amazon.co.uk
Chyba 2 lata temu chcialam mamie wyslac na prezent gwiazdkowy komplet garnkow firmy Tefal. Na Amazon znalazlam idealny komplet w bardzo dobrej cenie. Zamowilam, zaplacilam. Paczka zostala wyslana bezplatnie, bezposrednio do Polski ( o tym jak robic zakupy na amazon z Polski pisalam juz:  http://panidomuwlondynie.blogspot.co.uk/2012/09/mieszkasz-w-polsce-kupuj-taniej-na.html )
Niestety garnki nie doszly ani na gwiazdke ani po nowym roku. Pomyslalam, ze prawdopodobnie garnki przepadly, bo jakis pracownik poczty polskiej pomyslal, ze moje garnki moga byc swietnym prezentem dla kogos z jego rodziny. Napisalam do sprzedajacego. Sprzedajacy bez problemow wyslal drugi komplet garnkow. Ten drugi komplet doszedl : )

ZAKUPY NA EBAY:Mysle, ze kazdy zna ebay. Rowniez czesto tam kupuje ale najpierw porownuje ceny z Amazon, poniewaz zauwazylam, ze pewne produkty na Amazon sa tansze niz na ebay. W ubieglym roku, na zime, zamowilam koldre ze sztucznego pierza. Dostalam paczke ale po rozpakowaniu okazalo sie, ze: to nie jest koldra tylko tzw. mattress topper i nie ze sztucznego pierza ale z gesich pior. Oczywiscie nie bylam z tego zadowolona, poniewaz gesie piora smierdzialy i nie chcialam kupowac czy uzywac niczego, co kosztowalo jakiekolwiek zywe istnienie bolu. Napisalam do seller-a, ze przyslal mi zly produkt. Sprzedajacy wyslalam mi niezwlocznie odpowiednia koldre, ktora zamowilam a ten mattress topper u mnie zostal. Tak wiec mam prezent dla mamy : ) Sprzedajacy juz od prawie dwoch lat sie o ten produkt nie upomina, wiec stwierdzilam, ze wysle go mamie.
Kolejna przygode z koldra, ale tym razem na lato, mialam dosyc niedawno. Zamowilam letnia koldre ale moja przesylka gdzies zaginela, poniewaz sprzedajacy nie zaznaczyl numeru mieszkania na adresie ( mieszkam w bloku ). Sprzedajacy wyslal druga koldre, tym razem paczka byla tracked. Koldra doszla po tygodniu i kiedy ja otworzylam, okazalo sie, ze na koldrze znalazlam mala plamke jasnobrazowa oraz czarnego wlosa! Opakowanie na koldre bylo otwarte co zasugerowalo mi, ze koldra byla uzywana a sprzedajacy probuje mi wcisnac uzywany przedmiot! Wyslalam do sprzedajacego emaila, nie ukrywajac swojego oburzenia. Sprzedajacy zaproponowal mi, ze jak mu odesle koldre, to on odda mi pieniadze. W mailu wyslal mi do wydrukowania znaczek na paczke, ktory juz byl oplacony, wiec wysylka nic mnie nie bedzie kosztowac ( jeszcze koldry nie odeslalam ). Ja chcialam aby wyslal mi nowy, nieuzywany produkt, tak jak zamowilam ale sprzedajacy chyba strzelil focha. W sumie to nie wiem po co mu ta uzywana koldra. Pewnie bedzie chcial ja sprzedac komus innemu o czym nie omieszkam wspomniec w negatywnym komentarzu.




ZAKUPY W ASDA:
O tym, ze warto kupowac w sklepie Asda, wspominalam wielokrotnie, szczegolnie ze wzgledu na ich promocje, ktora mowi, ze jezeli to co kupiliscie nie bedzie 10% tansze niz w innych supermarketach, Asda odda Wam roznice w voucherach. Pisalam juz o tym pare razy: http://panidomuwlondynie.blogspot.co.uk/2012/12/voucherykupony-znizkowe-na-zakupy-w-asda.html
Raz, byly to chyba moje pierwsze zakupy przez internet w sklepie:www.groceries.asda.com mialam tak duzo zakupow, ze byly one w kilkunastu reklamowkach. W pospiechu wnosilam reklamowki do kuchni i kiedy juz po odjezdzie vana sprawdzalam czy wszystko jest, okazalo sie, ze zniknela mi gdzies jedna reklamowka z 2 czy 3 produktami ( juz dokladnie nie pamietam ). Od razu zadzwonilam na help line aby poinformowac, ze nie dostalam wszystkich produktow. Pani na sluchawkach poinformowala mnie, ze pieniadze za produkty zostana zwrocone mi na konto. Po paru godzinach, gdy zaczelam sprzatac kuchnie, reklamowka znalazla sie pod krzeslem...Zadzwonilam ponownie na linie ale bylo juz za pozno, poniewaz pieniadze zostaly juz mi zwrocone.
Druga przygoda z zakupami przez internet w Asda nie skonczyla sie tak milo. Zamowilam zakupy na godzine 8-10 pm. Przed godzina 10 w nocy dostalam telefon od dostawcy z informacja, ze niestety ale on nie moze mi dostarczyc zakupow, poniewaz van sie zepsul i musze zadzwonic do obslugi klienta aby zamowic inny termin. Od razu zadzwonilam ale pomimo ze na stronie pisze iz linia dziala do 11pm juz nikt mojego telefonu nie odebral. Zadzwonilam wiec dnia nastepnego. Jakie bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie, ze nie dostane moich zakupow dzisiaj ale dnia nastepnego i w dodatku musze doplacic za delivery £1 ( zaplacilam poprzednio £2 ). Bylam bardzo niezadowolona poniewaz zamowilam produkty, ktore akurat mi sie pokonczyly jak papier toaletowy, cukier, maka, woda czy jedzenie dla kotow. Coz, nie mialam wyboru jak tylko czekac do dnia nastepnego na moje zakupy. I tutaj kolejne zdziwienie i zlosc. Na rachunku okazalo sie, ze moje zakupy sa o ponad £7 drozsze niz przy zamawianiu! Od razu wyslalam emaila z zapytaniem dlaczego wiecej zaplacilam. Okazalo sie, ze Asda w regulaminie ma zapis, ze na ostatecznym rachunku sa ceny nie z dnia zakupow/zamawiania ale z dnia dostawy i w ciagu tych 2 dni, kiedy czekalam na zakupy, ceny sie zmienily. Bylam tym faktem bardzo niezadowolona, szczegolnie ze to nie z mojej winy moje zakupy nie dotarly do mnie na czas. Oczywiscie nie uslyszalam od Asda slowa"przepraszam". Na szczescie od razu sprawdzilam Asdy promocje "10% cheaper" i okazalo sie, ze moje zakupy nie byly tansze ( oczywiscie, ze nie byly ) i nalezy mi sie voucher na ponad £9, ktory juz wykorzystalam. Mialam ochote na napisanie oficjalnego listu z complain do head office ale po paru dniach juz mi zlosc minela i machnelam na to reka. Koniec koncow ta roznice dostalam z powrotem.

ZAKUPY W WILKINSON:
W sklepie www.wilko.com kupuje ziemie do ogrodu. W tym roku kupilam juz ok. 20 workow z ziemia. Poniewaz jest ograniczenie w zamawianiu duzych workow z ziemia do dwoch, kupowalam zawsze dwa worki ziemi John Innes oraz 2 worki Miracle Grow. Kazdy z workow przychodzil osobno zapakowany w bialy worek. Przy jednym z zakupow, moj chlopak odebral przesylke i zaniosl wszystkie worki do ogrodu. Po powrocie z pracy zobaczylam, ze w ogrodzie leza tylko 3 a nie 4 worki, oznaczalo to, ze jeden worek, mniejszy, gdzies sie zagubil. Od razu napisalam do Wilkinsona. Zagubiony worek doslano mi w kilka dni. Po pewnym czasie gdy rozpakowywalam worki, wysypujac ziemie na zagon, okazalo sie, ze mniejsze worki byly zapakowane razem. Oznaczalo to, ze otrzymalam wszystkie worki, policzylam ilosc bialych workow ale nie wiedzialam, ze dwa mniejsze byly spakowane razem - chociaz zawsze przychodzily pakowane osobno.

Mam nadzieje, ze nie pomyslicie: O, te zakupy przez internet to sa skomplikowane, wole isc do sklepu. Zdazaja sie takie sytuacje i nie bede Was tutaj oklamywac, ze nie. Ale na kilkadziesiat transakcji jakich dokonalam mialam tylko tych kilka nieudanych, chociaz nie stracilam na nich pieniedzy, no moze tylko troche czasu i niepotrzebnych nerwow. A kupujac przez internet zawsze zaoszczedzamy.

Zycze udanych zakupow : )





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz